6 листопада відбувся круглий стіл, на якому були присутні кременчужани – члени Всеукраїнського союзу ветеранів АТО та об’єднання учасників і ветеранів АТО Кременчука, новообрані майбутні депутати міськради, громадські активісти та представники міськвиконкому. Зустріч була організована кременчуцьким центром «Євроклуб» та викладачами КрНУ ім. М. Остроградського після звернення учасників АТО. Перша вимога пролунала до представників мерії. – Ми хочемо, щоб ви поговорили, ви зробили дзвінок – і в понеділок ми вже їздили в маршрутках безкоштовно, – звернулися члени об’єднання учасників та ветеранів АТО до начальника управління транспорту міськвиконкому Руслана Івашини. Але, як пояснив останній, це не так просто – дзвінок перевізникам у даному випадку буде розцінюватись як зловживання владою. За його словами, система маршрутних перевезень доволі складна: є підприємства-автоперевізники, котрі обслуговують певні маршрути (таких компаній у місті зараз 9). Не кожен водій маршрутки є власником мікроавтобуса. Й якщо директори компаній-автоперевізників хоча б на словах згодні виконувати закон України і перевозити учасників АТО безкоштовно, то водії часто відмовляють військовим. – Вони мають прибуток від оплати проїзду, тож їх можна зрозуміти, – зазначив Руслан Івашина. Він додав, що, відповідно до Закону «Про автомобільний транспорт», компенсувати перевізникам витрати на безкоштовний проїзд пільгових категорій повинна держава. Руслан Івашина пояснив, що відбувається це за такою схемою: перевізники, які працюють на маршрутках, до формування бюджету подають свої документи у вигляді потреби до міського управління соціального захисту населення, звідти документи направляються на Полтаву, а потім – на Київ. Отримані на ці потреби кошти розподіляються у відсотковому відношенні на підприємства, котрі подали заявки. Але така система діє лише на папері. В реальному житті держава нібито й компенсує проїзд пільговиків за рахунок субвенцій, але в мізерному обсязі – наразі замість необхідних 88,5 млн грн держава компенсувала 1,5 млн грн на перевезення всіх 22 пільгових категорій громадян – а це у Кременчуці 62 тис. осіб. Руслан Івашина не виключив, що компенсації перевізникам за перевезення учасників бойових дій можна виділяти з місцевого бюджету, але точну відповідь пообіцяв надати після консультацій з юридичним відділом міськвиконкому. Варто зазначити, що наразі в Україні немає такого поняття, як учасник АТО – право на безкоштовний проїзд надає посвідчення «Учасник бойових дій» або довідка, яка передує видачі посвідчення. Тож говорити про пільговий проїзд лише для учасників АТО, котрих наразі у Кременчуці понад 400 осіб, вкрай важко. Військові ж наполягають, аби влада звернула увагу саме на них – Ми хочемо виробити модель врегулювання питання і потім розповісти про неї всім іншим пільговикам, – говорять чоловіки. Присутній на засіданні депутат міськради Геннадій Іванян запропонував альтернативний вихід із ситуації – запровадити «Картку кременчужанина» (на зразок аналогічного документа, який діє у Києві – ред.) та встановити термінал – оплата в маршрутці буде здійснюватись не готівкою, а через електронні гроші. Така система перевезень, на його думку, буде набагато прозорішою і дозволить визначити дійсний розмір необхідних субвенцій, – переконаний Геннадій Іванян. Він пообіцяв запропонувати міськраді запровадити таку систему вже на перших сесіях. Ветеранів АТО стурбувало питання, як будуть почуватися в місті військові з Кременчуцького району, адже в них такої картки не буде. Це питання вже вирішуватимуть в індивідуальному порядку. А поки кременчуцькі учасники АТО не здаються. Вони дали Руслану Івашині тиждень на те, щоб домовитись з перевізниками та надати їм право пільгового проїзду в громадському транспорті.
На сьогодні у Кременчуці 433 учасники АТО мають посвідчення «Учасник бойових дій». Ще майже 300 осіб мають довідку про перебування в зоні АТО.
|